RSS

O iubire ca in filme

05 Jan

Filmele de dragoste au fost intotdeauna in topul preferintele femeilor. Cele siropoase, pline de incarcatura emotionala sau acele adevarate drame sentimentale. Fie ca au sau nu final fericit, un lucru e clar, femeilor le plac filmele de dragoste. Viseaza si ele la o poveste de iubire decupata dintr-un film, o poveste pe care cineva sa o puna in scena pentru ele, iar rolul principal sa le pice manusa.
De multe ori, femeile se transforma in regizori iscusiti care pun in scena vietii lor o poveste de dragoste aidoma celei pe care, candva acestea au urmarit-o cu sufletul la gura, la cinema. Si exact ca in filmul preferat, ea asteapta actorul potrivit de care se va indragosti si va trai o iubire imposibila sau plina de incercari, careia, la fel ca eroina principala din film, ea trebuie sa le faca fata. Pentru ca asa este iubirea. Te solicita, te incearca, iti pune bete in roate si tu trebuie sa ii faci fata. pentru ca a iubi inseamna a suferi, nu? O astfel de femeie traieste cu convingerea ca cu cat e mai incercata dragostea pe care ea o traieste, cu cat este mai imposibila cu atat este mai speciala. Cat adevar si cata eroare este in aceasta convingere?
Povestile de dragoste din filme transmit un mesaj eronat celor care nu inteleg ca un film e doar un film. Un film este precum o creatie vestimentara extravaganta, nu o poti purta in viata de toate zilele. Un film este o poveste, iar dintr-o poveste extragem morala. Nu intotdeauna morala filmului este si morala pe care cinefila o va extrage.
Multe femei inteleg din filme ca iubirea inseamna suferinta, inseama multa munca, multe sacrificii. Sau inteleg ca trebuie sa faci ceva deosebit pentru a fi remarcata si iubita. Sau inteleg ca numai dupa multa suferinta si un trai greu, urmeaza rasplata, o viata minunta langa un barbat minunat. Inteleg ca barbatii ghicesc dorinte daca sunt aceia care ne sunt predestinati. Inteleg ca daca iubesti trebuie sa te sacrifici si sa accepti orice pentru omul iubit, pentru ca aceasta este dragostea. Mai inteleg ca timpul sta in loc, ca oamenii se schimba usor sau nu se schimba niciodata. Dar cel mai adesea, femeile inteleg eronat iubirea din filme. Si tanjesc dupa ea, asa cum este ilustrata acolo. Si asteapta un barbat perfect, la fel ca actorul acela frumos, mereu intelegator, pasional, fidel, bogat, perfect.
Are de-a face realitatea cu iubirea din filme? Ce fel de iubire promoveaza un film?
Nu ma intelegeti gresit, imi plac filmele foarte mult, mai ales cele de dragoste. De aceea si scriu acest articol pentru ca am intalnit situatii in care tinerele fete inteleg eronat iubirea, crezand ca este cea din filme, inteleg ca iubirea inseamna dependenta, panica, disperare, suferinta, agonie, durere fizica. Aceasta este dependenta emotionala nu iubire, dar despre aceasta am sa va povestesc intr-un articol viitor.
Pana atunci, as vrea sa-mi spuneti, voi ce credeti despre o iubire ca in filme?

 

Tags: , , , , ,

4 responses to “O iubire ca in filme

  1. Manuela

    6 January 2012 at 11:06 PM

    Buna dimineata Loredana, inainte de a adormi mi-am zis sa vin cu un comentariu.Seara cind ma indrept spre casa ,dupa o zi de munca obositoare,mergind pe jos folosesc ca metoda de relaxare,visul cu ochii deschisi,sau creatia cinematografica,sau filmul.Imi place sa visez cu ochjj deschisi ,ma binedispune.10 minute pe zi,imi permit o dragoste ca in filme,un decor exotic,o tinuta extravaganta,orice ma poate relaxa si amuza.Mie imi face foarte bine,si cind revin in sfera reala rid ca un copil care a facut o pozna.Traiesc intens orice moment,dar niciodata nu uit sa revin lucida pe Pamint! Somn dulce si multumesc pentru articol.

     
  2. Roxana

    6 January 2012 at 11:24 PM

    oricare dintre femei are o secventa dintr-un film in viata ei ..si ar putea oricand scrie scenariu pentru filmul vietii ei🙂 eu sunt singura acum si cand ma gandesc la trecut..vad totul ca prin film, fiecare sarut, fiecare atingere poate de multe ori pe ascuns de ochii celor din jur, priviri furate, oceane de lacrimi la certuri sau despartiri… si totusi vad ca este cel mai frumos film pe care l-am vazut vreodata..prin mintea, inima si ochii mei !🙂

     
  3. aeni0707

    7 January 2012 at 5:56 AM

    Trebuie sa vedem diferenta dintre dragostea adevarata si cea falsa, intre dragoste si fantezie.
    Dragostea falsa implica intotdeauna lupta si durere, iubirea adevarata nu.

    Avem tendinta sa vedem lucrurile bune si frumoase, incercand sa “blocam” lucrurile rele.
    Nu este nimic gresit sa visam ca partenerul este iubitor si “dulce” dar, atunci cand “scriem” basmul si ceva nu merge bine, trebuie sa ne oprim si sa revenim la realitate

     
  4. Florentina

    20 January 2012 at 12:09 PM

    De multe ori am trait clipe deosebit de frumoase si intense alaturi de iubitul meu, comparabile cu filmele de dragoste. Dar viata ne-a presarat momente deosebit de grele, peste care am trecut si nu am renuntat niciun moment sa ne ridicam si sa mergem mai departe. Toate lucrurile bune si rele fac parte din destinul fiecarui om, insa uneori trebuie sa fim realisti si sa alegem calea potrivita pentru a ne feri de suferinta si clipe grele.

     

Leave a Reply

 
