RSS

Se tampesc femeile cand devin mame?

12 Nov

Dragi prietene si voi, cei care ma cunoasteti, sa-mi spuneti daca este adevarat. Personal nu cred, dar poate sunt doar subiectiva.
Am citit zilele trecute un articol scris de o domnita care afirma ca femeile s-ar tampi dupa ce devin mame. Fiind proaspata mamica, am inceput sa ma gandesc daca este asa.
Nu cred ca femeile renunta cu greu la cariera si fac un copil de dragul barbatului ce doreste sa devina tata. Nu zic ca nu exista si astfel de femei, dar cred ca sunt foarte multe femeile care renunta de buna voie si nesilite de nimeni la cariera, pentru o vreme, din dorinta de a deveni mame. Si nu doar pentru a o bifa si pe asta.
Mai cred ca inca exista femei care isi doresc mai mult de la viata. Mai mult decat sa-si satisfaca nevoile si dorintele egoiste, mai mult decat sa urce pe scara sociala, mai mult decat haine si pantofi de firma, mai mult decat petreceri pana dimineata si vacante nesfarsite langa un milionar. Inca mai cred ca exista si femei care isi doresc sa aduca o viata pe lume, care isi doresc sa-si sacrifice placerile imediate pentru a creste frumos si curat un copil.
Probabil o sa spuneti ca si copilul se naste dintr-o dorinta.Si asa este, insa eu cred ca, copiii nu vin pe lume pentru a ne tine noua de urat la batranete  si vin pentru a trai viata lor. Noi doar ii pregatim cum stim mai bine pentru viata lor.

Nu cred ca femeile arata rau dupa nastere, ca sunt grase, ca au celulita si asta ii face pe barbati sa misune cu ochii dupa altele.
Cred insa ca barbatii care fac asta, oricum o faceau si inainte si ar face-o oricum. Nu pentru ca femeia lor are, pentru o vreme, un corp de mama. Si-apoi nu exista pe lume nimic mai important decat goana dupa un trup de sirena?
Si mai cred ca cele care se neglijeaza dupa ce devin mame, se neglijau si inainte. Nu contest faptul ca timpul liber nu mai este acelasi, dar nu am auzit nicio femeie care lucreaza intr-o multinationala ca nu ar avea timp sa se ingrijeasca.

Observ ca ne daruim cu ardoare timpul pentru a ne construi o cariera, dar cand vine vorba despre copii, lucrurile nu mai stau la fel. Nu ma intelegeti gresit, nu militez pentru a ne inmulti in nestire. Nici gand. Si nici nu cred ca toate femeile pot fi mame. Unele pot fi doar mame biologice, dar a fi mama inseamna mult mai mult de atat.

Nu cred ca mamele vorbesc doar despre “cacuta”, “papita” si colici, poate doar cu alte mamici sau numai daca sunt intrebate. Femeile raman femei si dupa ce devin mame. Femei cu aceleasi dorinte, nevoi, vise si asteptari.
Recunosc ca inainte de a deveni mama, imi era teama ca viata mea se va schimba si nu voi mai putea sa ma bucur decat de copilul meu. Dar nu este deloc asa.Viata mea a devenit mai frumoasa si mai plina de energie, de culoare, de veselie si de responsabilitati. In rest inca imi doresc sa fiu si sa fac si altceva in afara de a fi mama. Mamicia nu ne ia mintile.

Nu ma astept ca cele care nu sunt mame sa ma creada pe cuvant.Probabil nici eu nu as fi crezut inainte. Dar timpul stie cum sa ne raspunda la toate intrebarile si sa ne rezolve toate dilemele.

 
5 Comments

Posted by on 12 November 2013 in Psihologia familiei

 

5 responses to “Se tampesc femeile cand devin mame?

  1. sublustrum

    12 November 2013 at 8:09 PM

    Putem face un schimb de link/uri?

     
  2. ela

    13 November 2013 at 1:17 AM

    nu stiu de ce am senzatia ca eu sunt vinovata domnita pe care ai citit-o :))))) ….sunt total de acord cu tine si ar fi ideal sa fie exact asa cum spui mai sus sa “renunte de buna voie si nesilite de nimeni” dar nu e asa intr-un procentaj prea mare din cazuri… 90% din cazurile pe care le stiu eu isi doresc un copil pentru ca “asa trebuie” sau pentru ca “poate regreta mai tarziu”…daca te referi la mine cand eu spuneam ca au uitat sa fie femei nu ma refeream la nici unul din lucrurile mentionate de tine (pantofi, cariera, etc), ci la faptul ca au uitat ca fac parte dintr-un cuplu, mai nou o familie si ar trebui sa emane fericire nu disperare sau doar nevoia de a fi mama nu de a face parte dintr-o familie…iar cat despre discutii, cu parere de rau iti spun ca nu am intalnit mamica care sa nu vorbeasca DOAR despre asta primele ore dintr-o intalnire…in orice caz subiectul e complex iar eu am incercat sa fiu agresiva in urma unor discutii aprinse si se pare ca am reusit desi pe alocuri nu m-am facut inteleasa…(asta daca eu sunt intr-adevar “domnita” :)))))
    PS. Salutari Doctorului, il pupam cu drag si poate el te va lamuri mai bine despre modul intortocheat in care gandim uneori🙂

     
    • Loredana Ionascu Andrei

      14 November 2013 at 12:53 PM

      Draga mea, nu esti tu domnita cu pricina. Am citit si postul tau si m-am regasit in ceea ce ai scris. Tu vorbesti despre altceva acolo. Articolul care m-a pus pe ganduri l-am citit pe catchy.ro

       
      • ela

        14 November 2013 at 1:17 PM

        atunci trebuie neaparat sa citesc si eu sa vad daca o boscorodesc :)))))

         
  3. stefania

    14 November 2013 at 7:59 AM

    Bravoo!
    Asa este,mamicia nu ne ia mintile!
    O spune o mamica foarte fericita a inui baietel de 4 luni,care isi reia incet-incet activitatea la cabinetul propriu.
    Tuturor mamicilor:fiti fericite si in postura de mame,si in cea de femei!

     

Leave a Reply

 
